..HADAPLAH WAJAH MU KE MANA-MANA DI SITU ADA TUHAN..

SALAM UKHUWWAH

Kepada mereka yg sudi menjenguk blog ini ambo ucapkan terima kasih. Blog ini tidaklah sehebat blog2 yang lain. Ambo hanya sekadar ingin mencari teman dan berkongsi pengetahuan serta pengalaman dalam segenap bidang. Sekiranya ada sebarang komentar atau teguran silalah kemukakan, semoga ianya bermanafaat buat diri ini.


...AHLAN WASAHLAN..TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG KE BLOG AMBO...

Terima KasiH KeRana Like bloG ni..^^

GenG

Tuesday, January 26, 2010

Wang..

Pesan hamba Allah.."Wang bukanlah segala-galanya dalam kehidupan, namun banyak perkara yg memerlukan wang. Hiduplah atas Qada' dan Qadar yg telah Allah tetapkan dengan penuh kesyukuran dan keredhaan agar kita tidak tetipu". Segala yg berlaku adalah dalam lingkungan ketetapan Allah Taala, kita sebagai hamba hendaklah menerima segala ketentuanNya. Hanya dengan bersyukur dan redha maka hidup kita akan senang dan hati kita akan tenang..Tanpa rasa syukur hidup kita akan sentiasa dirundum resah dan gelisah walaupn zahirnya harta yg dikumpul melimpah ruah. Ketenangan dan kedamaian tidak dapat dibeli dengan wang ringgit, ia hanya pemberian dari Khaliq..Subhanallah..

2 comments:

  1. "Hampir2 kefakiran boleh membawa kekufuran"..

    Samada KAYA, SEDERHANA atau MISKIN....ianya adalah "NIKMAT & UJIAN". Antara tanda iman ialah dengan "SYUKUR & SABAR". Orang beriman diminta duduk pada makam "syukur & sabar" dalam semua keadaan...hendak duduk pada makam ini akal-hati kena selalu "beringat & sedar"....

    Kata orang arifbillah "sebenar kaya ialah....kita dapat memberi/membantu orang lain dengan apa yang lebih dari masuk mulut kita". Antara amalan orang arifbillah, walaupun kecil & lekeh pada pandangan orang ramai2 "Jika harini dapat RM1, kena cabut 10-20sen untuk beli coklat kepada budak2 kecik..."

    **minta AmBo betulkan yg mana salah**

    ReplyDelete
  2. benar apa yg tuan katakn..terima kasih tuan..

    ReplyDelete