..HADAPLAH WAJAH MU KE MANA-MANA DI SITU ADA TUHAN..

SALAM UKHUWWAH

Kepada mereka yg sudi menjenguk blog ini ambo ucapkan terima kasih. Blog ini tidaklah sehebat blog2 yang lain. Ambo hanya sekadar ingin mencari teman dan berkongsi pengetahuan serta pengalaman dalam segenap bidang. Sekiranya ada sebarang komentar atau teguran silalah kemukakan, semoga ianya bermanafaat buat diri ini.


...AHLAN WASAHLAN..TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG KE BLOG AMBO...

Terima KasiH KeRana Like bloG ni..^^

GenG

Thursday, August 11, 2011

Ganjaran vs Keikhlasan


Hari ni semua org kerja mengharapkan ganjaran..tu memang sudah lumrah kita sebagai manusia..akan tetapi ramai manusia kadang2 terlalu memikirkan dan megharapkan ganjaran hingga terlupa  apakah kerja yg dibuat itu setimpal dgn ganjaran yg diharapkan..?(kerja sedikit tapi nakkan ganjaran yg berbukit)
Bila difikirkan kembali, antara makhluk dgn pencipta juga tidak terlepas dari permasalahan sebegini..kita terlalu mengharapkan ganjaran dari Tuhan seperti kuli mengharapkan gaji dari bosnya..buat kerja tidaklah seberapa tp nakkan ganjaran yg berlebihan..kadang-kadang kita hampir terlupa erti keikhlasan dek kerana terlalu memikirkan ganjaran yg dijanjikan..buat amal pn kerana mengharapkan ganjaran pahala..buat ibadat hanya kerana nakkan syurga..yakinkah kita dgn amalan kita yg tidak seberapa itu akan menjamin kita utk ke syurga Allah?sama2 kita renungkan..

*rahmat Allah mengatasi segala..

No comments:

Post a Comment