Mamat :"..Dulu sy buat dekat kedai lain tu boleh pulak.."
Pekerja :"Kalau macamtu awak pergila dekat kedai yg awak buat
dulu tu.."..si mamat terkedu..
Mamat :"Sebelum ni takde pulak kena buat macamni.."
Pekerja :"Sebelum ni pernah ke kerja macam ni?(ayat berbaur perli)..lepas kena ayat macam tu mamat terus keluar dari kedai tanpa sepatah kata.
Pekerja :"Kalau macamtu awak pergila dekat kedai yg awak buat
dulu tu.."..si mamat terkedu..
Mamat :"Sebelum ni takde pulak kena buat macamni.."
Pekerja :"Sebelum ni pernah ke kerja macam ni?(ayat berbaur perli)..lepas kena ayat macam tu mamat terus keluar dari kedai tanpa sepatah kata.
Macam tu ke cara layan pelanggan?Kalau pelanggan tu tak faham pn takkan tak boleh bagi penerangan dgn cara elok. Kalau nak berniaga pelanggan kena jaga. Jgn buat macam takde budi bahasa..mentang-mentanglah pelanggan tu pakai selekeh nampak macam tak berduit kita layan endah tak endah. Pelanggan tetap pelanggan tidak kira apa jua statusnya kerana itu adat berniaga. Jgn pandang orang sebelah mata kerana kita tdk tahu dgn siapa kita berbicara.
No comments:
Post a Comment